Aj toto sa môže v internetovom obchode stať....

Je sobota ráno, niečo po ôsmej hodine. Napriek môjmu záväzku nedvíhať cez víkendy pracovný mobilný telefón na neznáme čísla (veď aj ja môžem mať víkend no nie?) som telefón zdvihla a ohlásila som sa.

Na druhom konci na mňa spustila krik neznáma pani. Že čo má ona robiť s našim darčekom, načo je skoro sedemdesiat ročnej žene zážitkový balíček na procedúru "Krásne prsia a dekolt"!!!

Napriek tomu, že bola sobota ráno, práve som sedela pri počítači takže som vedela danú objednávku hneď identifikovať. Pani však bola tak rozčúlená, že si nenechala vysvetliť, že sme balíček odoslali presne podľa zadanej objednávky zadanej z našej web stránky www.darcek-prekvapenie.sk venovanej neobyčajným a zážitkovým darčekom, ktoré sa dajú venovať niekomu ako hotový balíček.

Nuž niekto si asi dobre vystrelil. Zadal regulérnu objednávku so všetkými údajmi, dodacou adresou, fakturačnou adresou, telefonickým kontaktom, mailovou adresou, ako aj zadaným spôsobom doručenia a spôsobom úhrady. Objednávka ako každá iná, až na to, že objednávajúci použil údaje inej osoby (musel ju dobre poznať, pretože aj mobilné číslo z ktorého rozčúlená pani volala bolo v objednávke zadané to isté z ktorého volala...).

Balíček so zážitkom "Krásne prsia a dekolt" sme teda poslali na adresu uvedenú v objednávke. Naše objednávky na zážitkové balíčky posielame aj pred úhradou s priloženou zálohovou faktúrou, pokiaľ je adresa objednávateľa totožná s dodacou adresou (aby sme náhodou neposlali účet priamo obdarovanej osobe).

V tomto prípade boli obe adresy totožné, takže zálohová faktúra bola v balíčku samozrejme priložená, z čoho dotyčná pani skoro dostala infarkt ( a ja skoro následne, keď na mňa spustila..., no ale vysvetlite skoro 70 ročnej žene niekde na lazoch systém fungovania internetových objednávok - a vôbec internetu...nemožné!!!...))

Objednávku som samozrejme stornovala
, obeť nemiestneho žartu sa v tejto chvíli ešte asi ukľudňuje (rovnako ako ja...), a žartovník, ktorý si takto vystrelil sa asi raduje, ako mu to dobre vyšlo dotyčnú pani dobre napáliť (hm, neviem čím si takýto nemiestny žart zaslúžila..., ale podľa toho ako kričala a nadávala mi... asi dáva viacerým dôvod na rôzne spätné reakcie...).

V každom prípade aj takéto niečo sa v internetovom obchode môže stať
( v mojom prípade pri piatom roku fungovania internetového portálu) je to prvý prípad takého dá sa povedať zneužitia anonymity ktoré e-shop ponúka, ale keďže aj to sa môže stať rozhodla som sa s týmto čerstvým zážitkom s Vami podeliť.

Ľudia sú rôzni, niekto vypisuje anonymné listy, niekto anonymne pod hlavičkou niekoho iného môže zadať do systému objednávku. Nie je na mne, aby som daného anonyma skrývajúceho sa pod osobné údaje niekoho iného súdila, ani nie je na mne, aby som chápala prečo dotyčná pani dostala takýto "darček".

Môžem len konštatovať, že aj takéto niečo sa môže vo svete internetového podnikania stať a treba s tým počítať. Trochu optimistickej štatistiky na záver: z cca 2 000 objednávok je to prvý takýto prípad.

Pozdravuje Vás ešte trochu rozčúlená Hanka.

Komentárov 

 
0 # Monika Jakubeczová 2010-01-30 12:57
Hanka, píšeš: Naše objednávky na zážitkové balíčky posielame aj pred úhradou s priloženou zálohovou faktúrou, Ja viem, máš svoju stratégiu a ako píšeš, stalo sa to prvý krát. Ale ja napríklad ani nezačnem robiť sladkú kyticu (www.sladkakytica.sk), pokiaľ nepríde úhrada na môj účet. Na začiatku som sa popálila, dôverovala som ľuďom a chcela som im pomôcť,veď sú to darčeky pre najmilších.....verila som ľuďom, že peniaze sú na ceste a tak som poslala drahý darček bez toho, že by som mala peniaze. Stalo sami, že pani objednávateľka nedodržala svoje slovo a dodnes mi danú kyticu neuhradila. Už len z princípu a hlavne zo sklamania neposielam neuhradenú sladkú kyticu.
Nechceš posielať darčeky až po úhrade? Ja každý svoj produkt na internete realizujem až po úhrade. Napríklad aj reklamné články na www.FranchisePortal.sk uverejním až po tom, čo nabehnú peniaze na môj účet.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
0 # 2010-01-30 14:17
a co takto dobierka? ja mam vo svojom e-shope dobierku aj platbu predom a aj ked mam dobierku znevyhodnenu o 1 eur, tak ludia ju vyuzivaju v 90 % objednavok. zatial sa mi stalo iba 3 krat, ze tovar neprevzali, takze to je celkom v pohode
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
0 # Hanka 2010-01-30 21:38
Pozdravujem dievčatá, nie je problém v úhrade za zážitkové darčeky dodatočne, je to moja obchodná stratégia a pokiaľ si to sledujem, naši zákazníci to nezneužívajú. Samozrejme stane sa občas, ale je to naozaj veľmi zriedkavo. Pri zaslaní zážitkového balíčka sú náklady akurát na samotný balíček, darčekové balenie a poštovné. Tam nie je problém, s určitou stratou na nákladoch pri neuhradení zážitkového balíčka počítam. Ostatné darčeky, ktoré nie sú zážitkové posielam samozrejme až po úhrade. Skôr som chcela článkom upozorniť na to, že niekto iný môže zadať v systéme objednávku pod menom inej osoby a zásielka môže byť doručená nič netušiacim ľuďom ( to sa môže týkať aj zásielky na dobierku). Určite moja dnešná skúsenosť bola veľmi špecifická a zaváňala vybavovaním si osobných účtov niekoho s dotyčnou paňou, ale chcela som o tom napísať, že aj také čosi sa môže prihodiť. Skôr je to taká kuriozita, ale treba počítať aj s takými kurióznymi situáciami. Ľudia sú rôzni a vždy sa nájde nejaké to percento ktoré miluje konflikty, treba to tak zobrať. Monika, Poisonblu, ďakujem za Vaše reakcie .
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
0 # 2010-02-01 07:44
Ako sa branit ?
1. zaznamenat si IP adresu, z ktorej prisla objednavka
2. cez geoip kniznicu prelozit IP adresu na poziciu na mape (Stat, mesto) ... najlepsie ak si to naimplementujet e ako automaticke riesenie (napr. Post Affiliate Pro to vie robit automaticky bez dodatocneho programovania)
3. ak sa adresa v objednavke zhoduje s tym co ukazuje IP, mozte v klude poslat produkt ako doteraz. ak sa nezhodujte, zavolajte zakaznikovi a zistite, ci je to naozaj platna objednavka

Samozrejme, ze ak podvod spravi napr. sused tejto pani, tak sa podvod da odhalit len cez telefonat a ani fraud scoring nepomoze :-(
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
0 # 2010-02-01 08:49
Skvelý nápad, vďaka za tip.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
0 # elevator shoes 2017-06-13 13:19
I am very happy to read this. This is the kind of manual that needs to
be given and not the random misinformation that is at the other blogs.
Appreciate your sharing this greatest doc.

my weblog elevator
shoes: http://politicalkingdo4.jimdo.com/2016/02/26/the-best-solution-to-leg-length-discrepancy-are-shoe-lifts/
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 

Pridať komentár

Ďakujeme, že sa držíte témy vo svojich príspevkoch.


Bezpečnostný kód
Obnoviť

Odporučte stránku

Odporúčame