On-line podnikanie = on-line nonstop k dispozícii zákazníkom?

Keď som pred viac ako 4 rokmi založila svoj prvý internetový obchod, tešila som sa každému mailu, telefonátu - a to už ani nehovorím o objednávkach. Veľmi som sa čudovala internetovým obchodom (hlavne zahraničným, odkiaľ som čerpala inšpirácie), ktoré mali na svojich stránkach uvedené z môjho vtedajšieho pohľadu čerstvej on-line podnikateľky zbytočné obmedzenie - "prosíme volajte nám v pracovných dňoch v pracovnom čase..."

Prečo by mali zákazníci volať len v určitom čase? Veď ja som sa tak tešila každému telefonátu! Zákazníkov som si pamätala po mene... Veľmi skoro som však pochopila, že ako sa rozširovalo moje on-line podnikanie, ako rástol počet objednávok a zákazníkov (ktorých si už pri tom počte nebolo možné pamätať po mene), tak priamo úmerne klesalo aj moje nadšenie zo zákazníckych telefonátov kedykoľvek - a kdekoľvek.

Dovolenka, sviatky, piatky, nočné volania na Štedrý deň - áno, dobre čítate, aj takí sú ľudia, ktorí si on-line obchod mylne vysvetľujú ako on-line non stop služby. A tak som na stránky našich on-line obchodov umiestnila oznam: "Na mobilné telefónne čísla prosíme volajte v pracovných dňoch medzi 9.00 - 17.00, ďakujeme za pochopenie".

A začala som na tento oznam zvykať našich zákazníkov - ale aj seba.

Viem, že zákazníci sa horšie vyrovnávajú s tým, keď sa niekam nedovolajú. Keď má kamenný obchod otváracie a zatváracie hodiny, nikto sa nad tým vôbec nepozastavuje, tak sme boli už roky zvyknutí. Internetové obchody, či on-line podnikanie je fenomén ktorý sa mohutne rozvíja v posledných rokoch. Tak ako je dostupný všade nezávisle od krajiny, je vo všetkých na internet pripojených domácnostiach, úradoch, školách, pracoviskách, tak táto jeho všade dostupnosť zvádza mylne k tomu, že aj ľudia, ktorí takýto on-line obchod či podnikanie zastrešujú sú dostupní vždy a všade a za každých okolností.

Ešte vždy ma strháva, keď večer v nedeľu zazvoní pracovný mobilný telefón a nutká ma dvihnúť ho. Viem ale, že ak ho dvihnem, tak zoberiem aj ďalší a ďalší telefonát a tak pretelefonujem so zákazníkmi možno celú nedeľu a následne si sadnem za počítač, aby som im vedela odpovedať a ..... nedeľa nebude dňom pracovného oddychu stráveného s rodinou...

Už chápem, že aj v on-line podnikaní je treba urobiť deliacu čiaru medzi pracovný čas s "otváracími hodinami " a čas ktorý strávim s deťmi, rodinou, domácimi prácami, varením, oddychom... aj vtedy veľakrát síce tiež sedím za počítačom, ale viem, že moje myšlienky nebudú v intervale niekoľkých minút pretrhnuté telefonátom (ktorý si síce možno aj zvoní v tichom režime, takže ani neviem že zvoní :-)). Viem, že na mojich web stránkach je oznam, ktorý hovorí jasnou rečou a ktorý každý rozumný človek nemá problém akceptovať...

Je na každej z Vás existujúce aj budúce e-ženy, ako sa rozhodnete, moja skúsenosť s on-line obchodmi mi jasne ukázala, že (aspoň v mojom prípade) bolo potrebné urobiť hranicu, ktorá umožňuje prejsť z "pracovného času" do "času rodiny, záujmov, oddychu", inak by som v tom "pracovnom" čase strávila 24 hodín denne...

Teraz, keď som si vyslovene zakázala dvíhať pracovný mobilný telefón po "pracovnom čase" a zakázala som si sedieť po večeroch a víkendoch za počítačom, môžem nerušene s malou dcérkou vypekať koláčiky na sviatky, venovať sa v kľude manželovi, či pozerať "Ordináciu v ružovej záhrade" :-). Je to super, už by som to nemenila!!!

A verím, že ako každý chápe otváracie hodiny v kamennom obchode, pochopí "otváracie hodiny" aj v internetovom obchode...

 

Hanka

Komentárov 

 
0 # 2010-01-16 09:40
Akoby som čítala článok o sebe ...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
0 # Monika Jakubeczová 2010-01-16 12:13
Áno, je to presne tak, ako píše Hanka. Práve včera som naschvál zdvihla mobil o 20,33 hod!!! niekomu, koho číslo som nepoznala. Ozvala sa pani, ktorá práve vtedy objavila sladkakytica.sk a chcela sa niečo spýtať. Spýtala som sa jej, či si je vedomá toho, koľko je hodín a že nech sa nehnevá, ale nech zavolá zajtra cez pracovné hodiny. Samozrejme nezavolala. A viete čo? Vôbec neľutujem, že som mohla prísť o klientku. Ak nemá súdnosť a úctu k času, potom nemám čo ľutovať.
Na druhej strane dvíham mobil aj v noci, hoci je 23,00hod. A to vtedy, ak vidím, že volajú z USA alebo z podobných miest, kde je aj 6 hodinový posun času. Mám veľa zahraničných objednávok a keď daná osoba je ochotná telefonovať až zo zámoria, potom som ochotná tejto osobe zdvihnúť mobil aj v noci (veď aj tak nespím
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 

Pridať komentár

Ďakujeme, že sa držíte témy vo svojich príspevkoch.


Bezpečnostný kód
Obnoviť

Odporučte stránku

Odporúčame