Nie ste jediná. Ste prvá!

Často sa v rámci konzultácií a poradenskej činnosti stretávam s ľuďmi, ktorí práve zakladajú svoje podnikanie. Sú plní energie a skvelých nápadov, ktoré väčšinou obhajujú slovami: ,,Tento produkt nemá na Slovensku ešte nikto. Moja firma ho bude ponúkať ako jediná!“ 

Je úžasné počúvať nadšených zakladateľov nových firiem. Vždy mi to pripomenie samú seba, keď som zakladala svoju cestovnú kanceláriu. Bola som tiež plná odhodlania a energie, ktorá bola pre  mňa ešte niekoľko rokov hnacím motorom pri rozvoji firmy. Zápal a chuť pre biznis, do ktorého sa púšťate, sú pre jeho úspech dôležité. Práve v rannom štádiu podnikania má veľký význam spísať si svoje ciele. Keď vás neskôr v biznise zaskočia menej veselé dni, je povzbudzujúce siahnuť po svojich pôvodných cieľoch a prečítať si ich.

 

 


Podnikanie a jedinečné nápady
Keď som začínala podnikať v cestovnom ruchu, myslela som si, že dlho zostanem medzi prvými cestovkami, ktoré sa orientujú na prenájom chát a chalúp na Slovensku.V neskorších rokoch som spúšťala projekt Vypnite a opäť som bola presvedčená, že môj originálny nápad zabezpečí mojej firme absolútnu jedinečnosť na trhu. Rovnako to bolo,  pri zahájení realitnej činnosti špecializovanej na predaj chát a chalúp na Slovensku. Nemala som žiadne pochybnosti, že v takejto úzko špecializovanej oblasti bude moja firma jediná na slovenskom trhu. Ale všetko sa to vyvíjalo inak. Dobré podnikateľké nápady sa šíria veľmi rýchlo...

Podnikanie ako dobrodružstvo
Veľmi rada počúvam plány a vízie nových podnikateľov a podnikateliek. Nie, nevysmievam sa im, závidím im tú iskru, ktorá im horí v očiach a pramení z ich silného vnútorného presvedčenia. Úvodná etapa podnikania mi pripomína cestovateľské dobrodružstvo. Aký bude výsledok výpravy, závisí od mnohých faktorov, ale jediné, čo sa dá ovplyvniť je konanie majiteľa firmy, jeho rozhodovanie, ktoré prináša výsledky. Postoje, ktoré ovplyvňujú samotný vývoj firmy. Vlastnosti, ktoré sú pre podnikanie nevyhnutné a vlastnosti, ktoré sa dajú zdokonaľovať.

Nové nápady sa s veľkou pravdepodobnosťou zapáčia vašim klientom aj konkurentom
Vždy, keď vidím nový podnikateľský plán, ktorý je charakterizovaný tým, že je jediný na trhu, pousmejem pri spomienke na svoje podnikateľské tromfy a v duchu poďakujem mojim konzultantom a koučom za to, čo som sa od nich naučila. (Špeciálna vďaka patrí v kontexte tohto príspevku Ivovi Tomanovi). Učili ma, že čokoľvek vymyslím, musím svoje nápady zdokonaľovať a vylepšovať, aby som si dokázala udržať náskok pred konkurenciou. Konkurenti sú vlastne priatelia, ktorí mi pomáhajú rozvíjať moju tvorivosť. Aj keď s radosťou rozvíjam nové veci, niekedy sa k ich uvedeniu na trhu dostanem z vlastnej pohodlnosti až vtedy, keď ma prinútia okolnosti. To je vlastne vtedy, keď nájdem pôvodom môj nápad zaznamenaný v malom vylepšení na viacerých konkurenčných webstránkach.

Kedysi som sa rozčuľovala, ale posledné obdobie sa držím svojch dvoch overených pravidiel. Najprv samú seba pochválim a poviem si, že nový nápad bol natoľko úžasný,  že ani konkurenčné cestovné kancelárie neodolali a skopírovali ho. Následne si uvedomím, že je čas predstaviť trhu niečo nové, ešte originálnejšie a hneď v zápätí začnem pracovať na niečom novom.

Nie ste jediná, ale ste prvá
Moment, kým je vaša firma na trhu s vaším produktom jediná, je vlastne len krátkym okamihom. Vo sfére podnikania je viac než nepravdepodobné, že zostanete jediná. Nie ste jediná. Jediná ste boli včera. Ale navždy môžete zostať prvá! Práve na tom môžete postaviť marketing.

Gabriela Revická

Pridať komentár

Ďakujeme, že sa držíte témy vo svojich príspevkoch.


Bezpečnostný kód
Obnoviť

Odporučte stránku

Odporúčame