Vieme čo chceme dosiahnuť? Zámer alebo inšpirácia?

Keď sa na niečo sústredíme a všetky naše mentálne obrazy zacielime pre dosiahnutia cieľa namiesto toho, aby sme venovali pozornosť prekážkam, tak sme práve vykročili želaným smerom. Úžasné je, keď nás k tomu všetkému posúva inšpirácia, pretože jej prítomnosť je pri zdolávaní prekážok takmer čarovná.

Po rokoch zabehnutého podnikania som si skúsila nový produkt

Vždy ma bavilo prezentovať nové produkty na trhu. Je to dobrodružstvo, ale keď ide o podnikanie, tak ide o viacero faktorov: o financie, čas, záväzok voči klientom a prísľub voči obchodným partnerom. Často hovorievam, že nedokážem pracovať iba pre peniaze, v prvom rade ma musí zaujať projekt, do ktorého sa pustím. Keďže ide o prácu prepojenú s ľuďmi, rovnako kľúčové sú pre mňa i osoby, s ktorými sa vďaka projektu začnem pracovne stretávať.
Koncom minulého roka som uviedla na Slovensku nový produkt: Kurzy tvorivého písania so zahraničnou lektorkou písania s pod názvom Ako napísať knihu. Vedela som, že pôjde o úplne iné kľúčové slová môjho online podnikania...

Čo majú spoločné kurzy tvorivého písania a moje podnikanie

Hoci tvrdievam, že cestovný ruch je odvetvie, ktoré je prepojiteľné s čímkoľvek, bolo mi jasné, že musím zvoliť nové, špecifické zacielenie. Zároveň mi išlo o zvládnutie výzvy, ktorú som si položila sama sebe. Možno aj kvôli mojim klientkám, ktorým poskytujem poradenstvo na začiatku podnikania...

Zaujať čitateľov webu a dodržať pravidlá Google

Pri hľadaní súvislostí pre tému dovolenky na Slovensku a písanie kníh som dospela k výsledku, že potrebujem zvýšiť obsahovú časť môjho webu zacielenú na kľúčové slová súvisiace s oboma témami. Vytvorila som niekoľko nových sekcií pre články, ktoré na túto tému hodnotne komunikovali s čitateľmi aj s Google. Bolo veľmi dôležité spáriť kľúčové slová s obsahom tak, aby mi verili tí, ktorí môj web čítajú, aj Google, ktoré ich primeraný počet kontroluje.

Platená reklama  alebo kroky z pravidiel internetového marketingu

Uvažovala som aj o platenej marketingovej podpore, ale okrem motívu Zvládnuť zorganizovanie kurzu písania, ma poháňal aj ďalší, a to spoznať, aké je uvádzať úplne nový produkt prostredníctvom internetového marketingu a bez kapitálu na reklamu. Chcela som zvládnuť v praxi to, čo učím začínajúce podnikateľky prostredníctvom konzultácií. Okrem toho mi neustále prichádzala do mysle veta konzultanta, ktorý kedysi učil mňa: ,,Podnikať s peniazmi vie každý hlupák.“ ,,Skratku“ vo forme platenej reklamy som teda úvodne zavrhla a povedala som si, že ju svojmu novému projektu dovolím, keď prinesie prvé výsledky.

Internetový marketing funguje

Dnes mám za sebou tri úspešne zorganizované kurzy tvorivého písania, ktoré boli kapacitne naplnené. Pri rekapitulácii výsledkov som si uvedomila starú overenú tézu o tom, že koncentráciou sa dá dosiahnuť to, čo si prajeme. (Naopak, keď máme v záprahu dva kone a neriadime ich smer, tak sa nemôžeme dostať do cieľa, do ktorého chceme prísť.)
Každý takýto alebo podobný projekt si však vyžaduje čas a človeka, ktorý jasne sleduje kroky k dosiahnutiu svojho zámeru. Stačí sa rozptýliť inou aktivitou, trh je neskutočne bdelý. Obzvlášť internetový trh. Je výborné môcť uvádzať, že ste prvý, ktorý ste zrealizovali alebo uviedli na trh niečo nového. Historicky je to naozaj zapamätateľné. Ale trh nespí konkurencia bdelo sleduje všetky dobré nápady, ktoré nezrealizovala pred vami. Možno guráž. To sa spätne ťažko zisťuje. O jednom zo spôsobov, ako si ustáť svoju pozíciu na trhu píšem v článku, ktorý je prístupný pre členky OZ E–ženy o vlastnej konkurencii.

Čas je vzácna veličina

Keď sa rozhodneme pre novú značku, nový produkt, urobme si predtým čas na plánovanie času pre prácu aj času pre seba. Možno zistíme, že pôjde o projekt, do ktorého treba zapojiť ďalších ľudí, aby bol zvládnuteľný, možno odhalíme, že výdaje sú veľmi efektívnym vkladom do nášho nového podnikania. Ale možno zistíme opak a presunieme svoju pozornosť na iný podnikateľský zámer. Analýza akéhokoľvek projektu nám môže ušetriť veľa času pre budúce etapy nášho podnikania. Za najdôležitejšie považujem vedieť, či to všetko, čo sme si naplánovali, vôbec stojí za to, čo sme si našim podnikateľským zámerom zaumienili dosiahnuť. Ako sa píše v knihe Svet bez hraníc, ktorej autorom je Joe Vitale: ,,Zámer nie je ničím oproti inšpirácii. Kým som jednal na základe zámeru, bojoval som. Keď som sa odovzdal inšpirácii, zmenil sa mi život.“

Všetkým nám, milé dámy, prajem, aby sme sa dokázali včas rozpoznať zámer od inšpirácie a dokázali sa jej napokon odovzdať.

Gabriela Revická

Komentárov 

 
0 # 2014-12-11 18:49
I know this if off topic but I'm looking into starting my own blog
and was wondering what all is needed to get setup? I'm assuming having a blog like
yours would cost a pretty penny? I'm not very web savvy
so I'm not 100% certain. Any suggestions or advice would be greatly appreciated.
Thanks
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
0 # 2015-01-31 20:54
Does your blog have a contact page? I'm having trouble locating it but, I'd like to shoot
you an e-mail. I've got some ideas for your blog you might
be interested in hearing. Either way, great site and I look
forward to seeing it develop over time.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 

Pridať komentár

Ďakujeme, že sa držíte témy vo svojich príspevkoch.


Bezpečnostný kód
Obnoviť

Odporučte stránku

Odporúčame